pondělí 2. dubna 2012

Filmová podoba týdne (8)


Jedná se o meme jehož autorem je Niklaus. Cílem tohoto meme je každý týden uveřejnit nějaký film/seriál, který je podle knihy.

Název filmu: Huger games: Aréna smrti (The Hunger Games)
Režisér filmu: Gary Ross
Hrají: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Elisabeth Banks, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Stanley Tucci, Toby Jones, Lenny Kravitz a další
Název knihy: Huger games: Aréna smrti
Autor knihy: Suzanne Collins
O čem film je? (ČSFD):
V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska… Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Můj názor:
Na tenhle film jsem byla dosti zvědavá, jelikož knihy mám hodně ráda. Vlastně je řadím mezi své nejoblíbenější. Sice jsem si s filmem zas tak velké naděje nedělala, ale trailery mě zaujaly a docela i slibovaly slibné zpracování knihy.
Takže jsem do kina vyrazila a film shlédla. A upřímně se řadím k těm spokojeným divákům. Nedělá mi problém to označit za jedno z vážně povedených zpracování.
Některé scény chyběly, to je pravda. Nicméně kdyby mi je nepřipomněli ostatní bloggeři, tak bych si na ně asi ani nevzpomněla. Což je asi tím, že už je to nějaký rok, co jsem knihu četla. A asi si ji přečtu znova. :)
Dále byly nově přidány některé scény. Nebudu psát přesně které, abych moc nespoilerovala. Nicméně mně se ty přidané scény dost líbily a řekla bych, že pro nečtenáře byly hodně důležité k pochopení děje.
Pak vím, že si dost lidí stěžuje, že pro nečtenáře je film těžko pochopitelný. Já si troufám tvrdit, že to zas tak pravda není. Do kina mě doprovázela sestra, která tvrdí, že film plně pochopila a byla z něj upřímně nadšená. Tak ji třeba donutím přečíst knihy. :D

Ve zkratce k hereckému obsazení. A tim jsem byla vesměs spokojená. Jennifer jsem měla ráda už z X-men: First Class a v roli Katniss mi od začátku nevadila. Po shlédnutí musím říct, že ona je Katniss!
S Peetou jsem byla naprosto spokojená. Josh se předvedl skvěle a docela mě i překvapil - původně jsem ho nebrala jako nejšťastnější volbu. Avšak rozhodně předčil má očekávání.
Liam v roli Hurikána nebyl špatný, ale moc se neprojevil, na to abych mohla soudit. S dalším obsazením jsem byla věsměs spokojená též, jen snad toho Cinnu jsem nemohla překousnout a stále nemůžu. Já prostě měla úplně jinou představu, i když Lenny Kravitz nebyl špatný. Jen to nebyl ten můj Cinna :)

Pokud to tedy shrnu, tak s filmem jsem spokojená. Sice bych mu mohla něco vytknout, ale pro mě to jsou jen drobnosti. Navíc si vemte, že kniha je vyprávěna jen a pouze z pohledu Katniss. A na to, jak zvláštním stylem je kniha vyprávěna, si myslím, že film si s tim poradil dobře.
Osobně jsem docela dost zvědavá na další díl, jak ho zpracují, protože to bude podle mě o chlup těžší :)

Trailer:

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.