pondělí 9. dubna 2012

Filmová podoba týdne (9)


Jedná se o meme jehož autorem je Niklaus. Cílem tohoto meme je každý týden uveřejnit nějaký film/seriál, který je podle knihy.

Název filmu: Deník princezny
Režisér filmu: Garry Marshall
Hrají: Anne Hathaway, Julie Andrews, Hector Elizondo, Heather Matarazzo, Mandy Moore, Caroline Goodall, Sandra Oh a další
Název knihy: Princezniny deníky
Autor knihy: Meg Cabot
O čem film je? (ČSFD):
Mia je nenápadná, inteligentní a mile ztřeštěná studentka střední školy. Žije v San Francisku se svou matkou, svobodomyslnou umělkyní (Caroline Goodall). V neslušivých brýlích, s nemoderním účesem i oblečením jako z bazaru je tak trochu outsiderem mezi spolužačkami, které myslí jen na zábavu, parádu a na to, jak Miu zesměšnit. Ta marně vrhá zamilované pohledy na fešáckého třídního playboye Joshe (Erik von Detten). Josh si ale ošklivého kačátka Mii ani nevšimne. Pak se najednou objeví na scéně babička odkudsi z Evropy (Julie Andrews), kterou nikdy neviděla, a sdělí dívce šokující novinu. Její otec, kterého vůbec nepoznala, byl panovníkem malé evropské země, a protože nedávno zemřel, stává se Mia dědičkou trůnu. Babička královna slibuje, že z ní udělá princeznu jak má být. Patnáctiletá Mia musí řešit životní dilema zůstat obyčejnou studentkou nebo naplnit přání babičky a otce a převzít odpovědnost za vládu malé vzdálené země.

Můj názor:
Tenhle film řadím k mým nejoblíbenějším oddechovým filmům, jelikož u něj si člověk prostě odpočine a ještě se pobaví. Když jsem ho viděla prvně, tak jsem z něj byla nadšená. Strašně se mi líbil ten příběh. Obyčejná dívka se dozví, že je princezna. No není to splněný dětský sen každé dívky? :)

Nicméně, tento film má knižní předlohu v Princezniných denících od Meg Cabotové. Nemám nejmenší tušení, kolik knih tam je dohromady. Já zatím četla jen první díl a některé prvky z toho ve filmu byly, to ano. Hlavní hrdinka je zachována, jen je trošku starší.
Taktéž se ponechaly některé další postavy, jiné tam jsou úplně nové nebo mají naprosto odlišný charakter než v knize. Největší změnou je asi Miina babička. Z filmu jsem ji znala jako docela milou dámou a proto pro mě v knize byla obrovským překvapením.

Co se týče obsazení, tak já jsem naprosto spokojená s Miou. Anne mám od shlédnutí tohoto filmu velmi ráda a dost si na filmy s ní potrpím. Sice se od knižní Mii vzhledově liší, ale jinak na ni prostě sedí.
Avšak i ostatní herce mám ve filmu ráda, to určitě ano. :)

Film sám o sobě je dost nepřesné zpracování knihy, i když nějakou tu inspiraci má. Pokud bych ho měla hodnotit jakožto zpracování, tak nedopadne příliš dobře. Ale tohle je jeden z těch filmů, které jsou dobré, i když toho s knihou tolik společného nemají.

Trailer:

P.S. Víte, že je i druhý díl? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.