pátek 6. dubna 2012

Knižní zpověď V. - Knihy po smrti


Knižní zpověď má na svědomí Fanta Light a více informací naleznete ZDE.

1. Zdědili jste po někom nějaké knihy?
Mně osobně nikdo nikdy žádné knihy jakože neodkázal. Avšak máme doma dost knih, které původně patřili dědovi, pradědovi či prababičce. Avšak tyhle knihy nám oni dali. Ale i tak by se dalo říct, že jsme je zdědili. :)

2. Když zemřel váš známý, mohli jste si vzít knihy, které jste sami chtěli?
Mě zatím nezemřel nikdo známý, abych si po něm mohla něco brát. Před několika lety mi sice zemřela babička, ale knížky, které doma měla, byly spíše dědovi, který ještě žije, a tudíž patří jemu. Avšak kdyby nedej Bože měl děda umřít, tak bych si ty knihy patrně mohla vzít.

3. Dostal někdo jiný jeho knihy?
Ne.

4. Pokud nikdo nechtěl knihy, kam jste je dali?
Nebylo nutné je někam dávat.

5. Našli jste v nějaké knize nějakou památku? Tajný dopis, podpis majitele, usušenou květinu, ...
Knihy, které nám dala prababička, bývají často podepsané. Nebo je v nich usušený čtyřlístek. To se mi stává často, že najdu čtyřlístek ve starých knihách, které doma máme. :)

6. Jak to na vás zapůsobilo?
Prababičce na té knize asi záleželo. A ohlednš čtyřlístků... Evidentně na ně předchozí majitelé měli štěstí :D

7. Měli by se knihy předávat z generace na generaci, bez odložení do antikvariátu?
Já si myslím, že ano. Knihy by se neměli dávat pryč. Je to pěkné, mít doma tak starou knížku. A že mi kolikrát máme doma hodně staré knížky, že se i kolikrát divím.

8. Proč ano/ ne?
Prostě... Je vážně dobré vidět, že kniha vydržela v té rodině tak dlouho. A proč by se najednou měla dávat pryč? Přece by v té rodině měla zůstat i nadále.

9. Co si myslíte o dávání knih do antikvariátu?
Rozhodně to není špatná věc. Je to lepší než tu knihu vyhodit, třeba. Však on se najde někdo, kdo ji pak ocení třeba lépe než mi a udělá mu radost. :)

10. Necháváte v knihách nějaké "poznámky" pro další generaci?
No... To ne. Ale možná začnu :D

11. Myslíte, že by se měli nechávat? Třeba váš podpis, věnování, ...
Nu, proč ne. Podpis nikomu neuškodí :)

12. Kdybyste vy sami zemřeli, komu byste odkázali vaše knihy?
Za prvé, nevím jestli by mě napadlo odkazovat knihy. Ale kdyby mě to tedy napadlo... Tak asi svým dětem, které snad jednou budu mít.

13. Pokud víte, že by je nikdo nechtěl, co byste chtěli aby s nimi udělali?
Asi bych chtěla, aby se daly třeba knihovně. Nebo pak do toho antikvariáta.

14. Smířili byste se s tím, pokud by je vaši potomci vyházeli?
Rozhodně ne! Avšak já bych pevně doufala, že z úcty ke mně to neudělají! :D

15. Chtěla bys být pohřbena s knihami? Krapet divná otázka, ale když už se tam dávají šaty, kytky... proč ne knihy?
Och, tak to nevím. Ale spíše ne, vzhledem k tomu, že bych chtěla zpopelnit a... Spálit knihu, to by byl hřích!

16. Myslíš, že dnešní zpověď byla normální?
Těžko říct. Ale spíše ne :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.