pondělí 7. května 2012

Filmová podoba týdne (13)


Jedná se o meme jehož autorem je Niklaus. Cílem tohoto meme je každý týden uveřejnit nějaký film/seriál, který je podle knihy.
Název seriálu: Pýcha a předsudek
Režisér seriálu: Simon Langton
Hrají: Colin Firth, Jennifer Ehle, Julia Sawahal, Anna Chancellor, Susannah Harker, Alison Stedman, David Bamber, Tom Ward a další
Název knihy: Pýcha a předsudek
Autor knihy: Jane Austenová

O čem seriál je? (ČSFD):
Seriálové zpracování nejznámějšího románu Jane Austenové se odehrává v Anglii 18. století. Elisabeth Bennetová pochází z rodiny anglického gentlemana ze střední vrstvy, má čtyři sestry, ale žádného bratra, který by zdědil otcův majetek. Ten má po smrti pana Benneta přejít na nejbližšího mužského příbuzného. Elisabeth a její sestry tak nemají žádné věno, které by jim umožnilo dobře se vdát. Sídlo v sousedství si ale pronajme bohatý mladý muž pan Bingley a spolu se svým přítelem panem Darcym se stanou předmětem spekulací matek i dcer v okolí. Ale zatímco přátelský Bingley je všemy oblíben, Darcy je považován za pyšného a nepříjemného člověka. Když do blízkého města přitáhne vojenský regiment a s ním pohledný pan Wickham, vyplavou na povrch staré křivdy a nepřátelství.

Můj názor:
Ano, vím, že kniha Pýcha a předsudek má i filmové zpracování (které se mi vážně líbí), avšak existuje i toto skvělé zpracování od BBC. Stanice BBC je obecně hodně dobrá v seriálech a knižních zpracování obecně, pokud se nepletu.

Nicméně k seriálu. Já osobně jsem ho zkoukla po přečtení knihy, narozdíl od filmu. Ten jsem viděla před přečtením knihy a protože se mi líbil, rozhodla jsem si knihu přečíst. Samotný seriál je prakticky skvělé zpracování knížky. Shoduje se snad ve všem, je to dosti věrné zpracování. Naprosto vhodné pro osoby, které nechtějí číst knihu, ale chtějí vědět, o čem to je. Seriál jim to krásně vypoví, pěkně do detailů. Sice tu nějaké odchylky jsou, avšak jsou minimální.

Avšak úplně mi zde nevyhovuje herecké obsazení a podání samotné Lízinky. Abych byla upřímná, v tomhle se mi film líbil více. A i když Colin Firth je můj oblíbenec, tak mi Matthew MacFadyen sedí na pana Darcyho o dost lépe. To samé se týká Elizabeth. Keira Knightley je lepší Lízinka, aspoň podle mě. Ale i na to obsazení si nakonec zvyknete. :)

Ale co je důležitější, seriál je prostě úžasné zpracování knižní předlohy. :)

Trailer:
- Bohužel jsem nenašla nic moc v dobré kvalitě, co by se traileru aspoň vzdáleně podobalo. Nicméně, našla jsem jednu scénu v docela hezké kvalitě, takže vám sem dám asi tu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.