neděle 6. května 2012

Posuď knihu podle obalu (8)


Jedná se o knižní meme, jehož autorkou je Syki. Vlastně jde o to, aby se v neděli zveřejnila obálka ke knize, kterou zhodnotím.

Název: Magie mrtvých (Magic Bites)
Autor: Ilona Andrews
Datum vydání: Rok 2011 (u nakladatelství Fantom Print)
Anotace:
Atlanta by byla příjemným místem k životu, jen kdyby nebylo magie…
Když magie pohltí svět, objevují se monstra a odpadlí mágové spřádají svá kouzla. Pistole se zasekávají a auta odmítají startovat. Ale pak se technologie znovu přihlásí o slovo a magie ustoupí stejně nevypočitatelně, jako se předtím objevila. Jen po ní zbudou nejrůznější druhy paranormálních problémů.
Kate Daniels, žoldačka, které se smůla lepí na paty a do kapsy má hluboko, se živí odstraňováním právě takovýchto magických potíží. Ale když je zavražděn její opatrovník, honba za spravedlností ji vtáhne do mocenských bojů mezi dvěma nejsilnějšími frakcemi magických bytostí v Atlantě. Mezi Pány mrtvých, nekromanty ovládajícími upíry, a Smečku, polovojenský klan kožoměnců. Tyto dvě strany se vzájemně obviňují ze série nezvyklých vražd - a smrt Katina opatrovníka by s tou záhadou mohla být spojená. Obě organizace na Kate vytrvale tlačí, aby případ vyřešila a ona si začíná uvědomovat, že si ukousla větší sousto, než dokáže zvládnout…


Můj názor:
Další z českých obálek, která se mi vážně líbí. Opravdu. Řekla bych, že Fantom Print má obecně dost hezké obálky a obálky k sérii Kate Daniels nejsou výjimkou. Samotná obálka souvisí s dějem, což se mi líbí. Mám radši obálky, které s dějem skutečně souvisí než obálky, které jsou použité jen proto, že jsou pěkné a k ději se vůbec nehodí. A pár takových jsem už viděla.
Libí se mi modelka, která má jednoznačně představovat Kate. Sice má na ni podle mě docela krátké vlasy, ale jinak na Kate docela sedí, řekla bych. A ten meč je stylový. :D
Avšak abych byla upřímná, když jsem poprvé viděla toho lva, ihned mi blesklo hlavou: "Krucinál, co tam dělá Aslan?!" :D Protože mně to vážně připomnělo Aslana z Narnie. Když se na obálku dívám teď, po přečtení knihy, tak je mi význam jasný, ale poprvé to byl trochu šok.
V pozadí pak máme město, patrně Atlantu. Využitý font písma je takový obyčejný, ale k obálce poměrně sedí.
Celkově je obálka hezky slazená a mně se vážně moc líbí. :))

Pro srovnání, další obálky:



Jako první tu máme obálku originální, stejně jako jindy. Naše obálka se tou originální určitě inspirovala, stejně jako některé další. Avšak já k té originální mám pár poznámek. Za prvné, tahle je hodně tmavá. Tmavá je sice i ta naše, nicméně tu docela prosvětluje "barevnější" modelka. Tady je to tmavé celé. Jedinou světlou věcí je snad ten meč. A pak samozřejmě ten název. Dále se mi nelíbí ta modelka. Přijde mi zvláštní a zrovna na Kate mi příliš nesedí. V mých představách je Kate podobná spíše té modelce na české obálka. Avšak plusem originální obálky je bezpochyby ten lev. Vypadá rozhodně lépe než na naší obálce, je takový "skutečnější." To se mi na této obálce líbí, to je fakt.

Další obálka, kterou jsem si pro vás připravila, je také od anglické verze knihy, jen si nejsem jistá, zdali je britská či je to jen jiné vydání v USA. Ale spíše hádám tu britskou, však ono je to vlastně jedno.
Důležitější je, že tato obálka se mi vážně líbí. Mnohem více než obálka originální a možná i o kousíček více, než obálka česká.Co se týče barev, tak tato obálka je tak akorát. Né moc tmavá, ani né moc světlá. Je tam hezký kontrast s tim zeleným pozadím. Na tom, jak si můžete všimnout, je vykreslena podobizna lva. To je opravdu nápadité a hezké. Člověk si toho možná ihned nevšimne, ale to nevadí.Modelka mi sice na Kate opět příliš nesedí, ale zase je to lepší než u originální obálky. Ale stejně vás hodně upoutá ten meč, aspoň podle mě. Využitý font písma pro název knihy se mi hodně líbí a k obálce dost dobře sedí.

Líbí se mi i obálka třetí a čtvrtá. Ta třetí jest německá, čtvrtá čínská. :)

Ták. A která obálka se líbí vám? :)

Zdroj obálek a anotace:
www.goodreads.com

1 komentář:

  1. Nejhezčí jsou poslední dvě :) ale ta poslední by mě asi zaujala nejvíc :)

    OdpovědětVymazat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.