úterý 8. května 2012

Seznamte se s knihou (1)

Původně jsem zde měla rubriku Doporučuji - knihu. Do té rubriky jsem přidala dva články a nějak jsem na ni zapomněla. Teď jsem se k ní nedávno vrátila, ale úplně mi nevyhovovala. Tak jsem ji smazala a vytvořila novou rubriku. A to Seznamte se s knihou. Zde vám budu představovat knihy, které jsem četla, líbily se mi, ale už je to dlouho na to, abych na ně napsala recenzi. Těžko říct, jak pravidelně sem budu dávat své příspěvky. To se ještě uvidí. :)

A dnes se seznámíme s knihou... Únos čtvrté princezny.
Kdo má knihu na svědomí: Julia Golding
Kdo ji u nás vydal: Mladá Fronta, 2010
Jak se jmenuje v originále: Dragonfly
Jaké má hodnocení na GoodReads: 4,17 (počet hodnotících - 1 632)
A o čem to vlastně je?:
Strhující dobrodružný román pro všechny milovníky dobré četby. Princezna Taoshira a princ Ramil mají z vůle vládců svých zemí uzavřít výhodný sňatek. Ani jeden není nadšen, protože už při prvním setkání k sobě cítí silné nesympatie. Osud je ovšem svede dohromady prostřednictvím společného nepřítele. Oba jsou uneseni a budou muset překonat vzájemnou nenávist, aby unikli celé řadě nebezpečí, která je na útěku čekají. Kniha nabitá akcí, souboji, honičkami i romantickou láskou od význačné britské autorky.

Klady knihy (aneb proč si to přečíst?):
V dnešní době je velké množství knih, které jsou takzvaně "na jedno brdo". Prostě jsou si velmi podobné a jen těžko se hledá něco nového, originálního. Únos čtvrté princezny je jisté osvěžení v tom, co je dnes oblíbené a co je všude kolem nás. Příběh je zajímavý a i když se někomu možná nebude znát úplně nový, je hezky popsaný, dobře pojatý. Takže pokud hledáte něco, co se neřadí k nyní oblíbené dystopii, urban fantasy či upířině, šáhněte po této knize. Dokáže mile překvapit.
Za velký klad knihy pak považuji vztah hlavních hrdinů. Není tu žádný milostný trojuhelník, což je taktéž hodně oblíbená věc. A i když si opět někdo může podle anotace říkat něco ve smyslu: "Fajn, ti dva se nesnáší, ale pak se záhadným způsobem dají dohromady." Naštěstí to v té knize nevypadá zvláštně a vlastně to probíhá docela dost přirozeně. Není to nijak přitažené za vlasy.
Navíc je kniha vyprávěna jak z pohledu princezny Taoshiry, tak z pohledu prince Ramila. A to mně samozřejmě vyhovuje. Jak jste si už možná všimli, dávám přednost vyprávění z více pohledu. :)
A samozřejmě, že kniha není jen o citech hlavních hrdinů, jak mohlo někoho napadnout. Kniha je napínavá, akční a člověk se u ní nenudí. Neustále se něco děje, což je dobře. Nemám příliš ráda slaďárny, ale tady je od každého trochu.
Posledním plusem je asi to, že autorka má vše krásně promyšlené hezky do detailů. Hlavně co se týče kultur jednotlivých zemí. Podává v knize pěkné nápady.

Zápory knihy (aneb kdy či proč to nečíst?)
Dle mého názoru je kniha určená spíše dívkám, nicméně nic nebrání tomu, aby si to přečetl i chlapec. Určitě by ho kniha také mohla bavit. :)
Někomu kniha nemusí vyhovovat proto, že se tam nevyskutuje nic nadpřirozeného, na to, že se to odehrává v jiném světě. Avšak to je věc názoru. Pro mě to byl spíše klad.
A... No. Moc záporů mě nenapadá. Však už jsou to dva roky co jsem knihu četla, proto si na ni úplně do detailů nevzpomínám. Jediným dalším záporem pro mě je snad jen to, že ze světa vytvořeného v knize není více příběhů. :)

Zdroj anotace a obálky:
www.bux.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.