pátek 1. června 2012

Zpěvavé léto


Jak jsem vás už informovala, rozhodla jsem se zapojit do letní knižní výzvy Zpěvavé léto aneb se sýkorkou je hned veseleji. Více informací k této výzvě naleznete ZDE.

A jelikož je dnes 1. června (takže jen tak mimochodem všem dětem či těm, kteří se ještě jako dítě cítí, přeji všechno nejlepší k svátku ^^), tak výzva právě oficiálně začíná a probíhat bude až do konce srpna.
Jak už jsem zde psala, zvolila jsem si, že za tuto dobu přečtu 25 knih, a tudíž získám sýkoru parukářku. Tak snad to zvládnu.
Prozatím předpřipavený seznam, do kterého postupně budu přidávat přečtěné knihy.
Edit k 3.6.2012: První kniha přečtená. Přidávám jí tedy do seznamu a zároveň s tím i hudbu/písničku, která ji vyjadřuje. Někdy bude přidaná hudba nějaký song, který mi ke knize seděl, ale spíše to podle mě bude nějaká melodie, součást soundtracku, jelikož to se mi ke knihám poslouchá lépe. :)

1. Pomstěný milenec (série Bratrstvo černé dýky, díl 7.) - J. R. Ward
- Při čtení knihy jsem celou dobu poslouchala tvorbu Two Steps From Hell, jelikož věci od nich zbožňuji. Vždycky si najdu krásnou melodii, která ke knize sedí. A po chvilce přemýšlení a poslouchání jsem vybrala skladbu Love and Loss.
- Knize dávám 9/10, jelikož si to určitě zaslouží.

2. Milenec jen můj (série Bratrstvo černé dýky, díl 8.) - J. R. Ward
- Při čtení jsem poslouchala několik různých skladeb, songů, ale zatím si nemůžu vybrat, co knihu nejlépe vystihuje. Ještě to promyslím a pak dopíši.
Edit k 10.6.2012: Nakonec jsem to hezky promyslela a opět vybrala skladbu od Two Steps From Hell. A je to Undying love. Už jenom ten název se k knize krásně hodí. :))
- Knize dávám 10/10, protože to byl naprosto skvělý díl a konečně jsem se dočkala svého oblíbeného páru. ^^

3. Polibek pro Annu - Stephanie Perkins
- Po dočtení této knihy jsem ani moc dlouho nepřemýšlela nad tím, jakou písničku k ní dám. Vybrala jsem Kiss Me od Sixpence Neno The Richer, protože se k ní podle mě hezky hodí. :)
- Knize dávám 10/10 a proč, to se dozvíte v recenzi.

4. Čarodějnice z Hex Hall (triologie Hex Hall, díl 1.) - Rachel Hawkins
- Vybrat písničku k téhle knížce bylo zatím asi nejtěžší. Našla jsem to, co by se hodilo melodií, ale zase né tolik názvem či samotným textem. Nakonec jsem si vzpomněla na Kelly Clarkson a její Dark Side. Ta písnička mi ke knize docela sedí názvem a ani u textu se nedá říct, že se k ní přímo nehodí. :)
- Knize dávám zasloužilých 8/10 a důvod máte v této recenzi.

5. Železný polibek (série Mercy Thompson, díl 3.) - Patricia Briggs
- Vybrala jsem písničku Lullaby od skupiny Nickelback. Důvodem jest to, že jsem písničku při čtení poslouchla a textem se k jisté části knihy hodí - pokud jsem si našla správný překlad textu. ^^ :)
- Knize dávám 9/10, protože se jednalo o skvělý díl.

6. Milenka pout zbavená (série Bratrstvo černé dýky, díl 9.) - J. R. Ward
- Písničku jsem vymýšlela dlouho. Včera jsem kvůli tomu poslouchala různé písničky a hledala si jejich texty v češtině. Nakonec jsem narazila na písničku Glad You Came - verzi od Tiffany Alvord. Tahle verze se mi moc líbí a textem by mohla ke knize docela sedět. :)
- Knihu hodnotím 8/10, protože byla přece jenom trochu slabší než předchozí díly, které máte hodnocené výše. :)

7. Železný král (série Železná víla, díl 1.) - Julie Kagawa
- Posledních pár dní pořád poslouchám písničku Wide Awake od Katy Perry. A celou dobu přemýšlím, ke které knize ji narvu. A nakonec se mi krásně poslouchala při čtení této knihy. Názvem by mohla sedět, textem mírně, ale ten videoklip je kouzelný. A tohle je prostě ta pravá písnička k této knize. :))
- Knize dávám 7/10 bodů. Přečtěte si recenzi, aby jste znali důvody mého hodnocení.

8. Cinder (série Měsíční kroniky, díl 1.) - Marissa Meyer
- Nu, mně osobně se k této knize hodí písnička All The Right Moves od One Republic. Jedná se o mojí oblíbenou písničku, která má úžasný videoklip. A když sleduju ten videoklip, vzpomenu si na tuhle knížku. A i textem by k ní mohla sedět.
- Z knihy jsem byla opravdu nadšená, více než jsem čekala. Přečtěte si recenzi , ať víte, proč knize dávám krásných 9/10.

9. Eon: Znovuzrození dračího oka (dualogie Eon, díl 1.) - Alison Goodman
- U této knihy se krásně poslouchalo mé oblíbené Two Steps From Hell. Takže asi není divu, že vybírám něco z jejich tvorby. Tentokrát je to skladba Magika, ta se ke knize krásně hodí, aspoň podle mě. :)
- Kniha to byla pěkná a já ji hodnotím slušnými 8/10. Nezapomeňte si přečíst recenzi.

10. Rudá pyramida (triologie Kronika Cartera Kanea, díl 1.) - Rick Riordan
- Dlouho, předlouho jsem k tomuhle vymýšlela nějakou tu písničku. Vůbec nic mě totiž nenapadalo, abych byla upřímná. Ale nakonec jsem tedy opět vybrala tvorbu Two Steps From Hell a to skladbu Protectors of The Earth.
- Knížka se mi líbila a získává krásných 8/10 a proč, na to se mrkněte v recenzi.

11. Velikost L (série Heather Wellsová, díl 1.) - Meg Cabot
- Stačilo mi přečíst si pár kapitol téhle knihy a už jsem o písničce měla jasno. Tentokrát jsem vybrala song od Kelly Clarkson, konkrétně pak Stronger (What Doesn´t Kill You). To je naprosto skvělá písnička, která se skvěle hodí názvem, ale v zásadě by mohla sedět i textem, vzhledem k osobnímu životu Heather. :)
- Knihu pak hodnotím 8/10, protože mě moc překvapila. Více o ní si můžete přečíst v recenzi.

12. Magie útočí (série Kate Daniels, díl 3.) - Ilona Andrews
- Nakonec jsem tedy písničku našla. Vybrala jsem opět něco od Two Steps From Hell (já prostě nedokázala vymyslet nic u čeho by text aspoň trochu odpovídal). Zvolila jsem skladbu Jump.
- Samotnou knihu hodnotím rovnými 10/10, jelikož byla naprosto boží a více máte v recenzi.

13. Zkřížené hnáty (série Mercy Thompson, díl 4.) - Patricia Briggs
- Najít vhodnou písničku mi dalo docela zabrat, ale něco jsem našla, takže třikrát hurá! Nicméně, co že jsem vybrala? Nu, vzhledem k tomu, v jakém duševním stavu se Mercedes nachází jsem si vybrala písničku Save you od skupiny Simple plan. Textem je to totiž něco, co by někteří Mercy asi rádi řekli. A k tomuhle dílu se hodí, jelikož stav Mercy tu je dost důležitý.
- Knize pak dávám 8,5/10, jelikož i když to byl pěkný díl, ten předchozí se mi líbil o chlup více.

14. Eona: Poslední dračí oko (dualogie Eon, díl 2.) - Alison Goodman
- U této knížky bylo naopak docela snadné vybrat písničku. Opět jsem šáhla po tvorbě Two Steps From Hell a tentokrát konkrétně po skladbě Racketeers, protože se při čtení poslouchala skvěle.
- Knize dávám 10/10, protože to byla fakt jízda. Přečtěte si recenzi!

15. Prohnaný (série Kroniky železného druida, díl 1.) - Kevin Hearne
- Nakonec jsem vybrala něco z tvorby Lindsey Stirling. Konkrétně se jedná o skladbu Skyrim, kterou dala dohromady s Peterem Hollensem. (Ke knize se to sice hodí jen z části, ale já bohužel nic jiného nenašla. ^^)
- A knize klidně dávám 10/10, protože mě neskutečně bavila, ale více se dozvíte v recenzi. ;)

16. Velikost XL (série Heather Wellsová, díl 2.) - Meg Cabot
- No, není to úplně klasická písnička - rozhodla jsem se použít oficiální knižní trailer na čtvrtý díl, který má podobu videoklipu k písničce Sugar Rush = Skladká horečka. Ten trailer se mi strašně moc líbí a navíc se jedná o písničku, kterou měla nazpívat samotná Heather, tak proč nevybrat právě to? :D
- Knize dávám 9/10. A nezapomeňte si přečíst recenzi.

17. Dokonalý pár (triologie Matched, díl 1.) - Ally Condie
- Tady jsem kupodivu písničku vybrala docela rychle. Jakmile jsem nad písničkou začala přemýšlet, hned jsem před očima viděla videoklip k písničce Never Close Our Eyes od Adama Lamberta. Samotný videoklip se mi ke knize dost hodí a ani text není úplně mimo. :)
- Knize jsem se rozhodla dát 7,9/10, protože čistým osmi bodům něco chybělo - více si přečtěte v recenzi.

18. Tak padne náš svět (triologie Tak padne náš svět, díl 1.) - Megan Crewe
- Vybrat písničku pro mě bylo docela dost těžké - nemohla jsem najít nic, co by mi ke knize sedělo. Nakonec jsem zabrousila do tvorby od The Piano Guys - skladbu Bourne Vivaldi.
- Knize dávám 8/10 a více o ní máte v recenzi.

19. Vzpoura (triologie Smečka, díl 2.) - Andrea Cremer
- Nevěděla jsem co k téhle knize dát, nakonec jsem vybrala tvorbu Two Steps From Hell, skladbu Sons of War.
- Knihu hodnotím 6/10, protože jsem se většinu čtení nudila, ale konec to trochu zachránil.

20. Na velikosti nezáleží (série Heather Wellsová, díl 3.) - Meg Cabot
- Po chvilce přemýšlení jsem vybrala písničku Beautiful - verzi ze seriálu Glee (protože se mi líbí víc než originál ^^). Písnička mi docela sedí textem a prostě se mi k Heather hodí. :)
- Knihu hodnotím 10/10, protože byla úplně skvělá! Přečtěte si recenzi. :)

21. Ztracené příběhy (série Hraničářův učeň, díl 11.) - John Flanagan
- Po chvilce pátrání jsem se opět zaměřila na tvorbu Two Steps From Hell, jelikož jsem k téhle knize nemohla najít nic jiného. A nakonec jsem vybrala skladbu Magic of love, jelikož v knize je dost příběhů, kterých se týká láska. :)
- Knize dávám 10/10, jelikož si to vážně zaslouží a podle mě se jedná o skvělé zakončení série (tedy pokud to byl už opravdu poslední díl).

22. Štvanice (série Alfa a omega, díl 1.) - Patricia Briggs
- Při čtení jsem si pustila písničku A Thousand Years od Christiny Perri (i když já nejdřív poslouchala verzi od The Piano Guys a až pak jsem si našla zpívanou verzi), písnička se mi líbila melodií a docela i textem by ke knize sedla. Takže vybírám ji. :)
- Knize pak dávám 10/10 a důvody máte v recenzi.

23. Jak začíná láska (série Boy, díl 1.) - Meg Cabot
- Chtěla jsem k téhle knize najít nějakou zamilovanou písničku. Jako první jsem si vzpomněla na Love Story od Taylor Swift. Tu nakonec i vybírám, i když textem zas tolik nesedí, nicméně ten videoklip je kouzelný. A písnička se jmenuje Love Story, tak proč ji nevybrat? :)
- Knihu pak hodnotím 7/10 a více máte v recenzi.

24. Sonea - Vyslancova mise (Trilogie Zrádkyň, díl 1.) - Trudi Canavan
- Zase jsem šáhla po tvorbě Two Steps From Hell (mně se prostě k těm fantasy knihám hodí, nó ^^). A po chvíli jsem vybrala skladbu Atlantis, která se mi u čtení krásně poslouchala.
- Knihu hodnotím 8/10, protože se jednalo a příjemné čtení. :)

25. Štěstí ve stínech (série Noční běžci, díl 1.) - Lynn Flewelling
- Vybrat písničku k této knize nebylo tak těžké. Prostě jsem šáhla po tvorbě Two Steps From Hell, jelikož ti se ke knize hodí asi nejlíp. Po chvilce poslouchání jsem vybrala skladbu Strength of a Thousand Men.
- Knihu hodnotím 8/10 a více se můžete dočíst v recenzi.

Výzva splněna!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.