Recenze: Magie krve

Série: Kate Daniels
Díl: 4.
Počet stran, vazba: 288 stan, hardback
Nakladatelství: Fantom Print, 2012
Hodnocení na GoodReads: 4,53/5 (15 956 hodnotících)
Hodnocení obálky: 3,5/5 (aneb naživo tak špatná není)

Kate Danielsová má pořád plné ruce práce a neustále ji zaměstnávají nějaké starosti. Až se jednou nachomýtne ke rvačce v Ocelovém oři, baru, který se nachází na neutrálním území a který navštěvuje nekromantský Lid a kožoměnci bez toho, aby se navzájem povraždili. Kate celkem rychle zjišťuje, že tohle rozhodně nebude obyčejný a snadno řešitelný případ. Vlastně bude patrně dost osobní a pro Kate a její blízké velmi, velmi nebezpečný.

Pod jménem Ilona Andrews se skrývají hned dvě osoby - manželé Ilona a Andrew Gordonovi, žijící v současné době ve Spojených státech, v Oregonu. Vychovávají dvě děti, tři psy a kočku. Už mají za sebou několik knih a různých sérií. I když nejvíce se věnují knihám ze světa Kate Daniels - o Kate vyšlo již pět dílů, šestý díl Magic Rises se chystá na příští rok a v určitě je v plánu i díl sedmý. Také sem patří kniha Gunmetal Magic, která se ale věnuje jiným postavám. A ještě nesmím zapomenout na e-booky o Curranovi, které píší pod pseudonymem Gordon Andrews.

I tentokrát je kniha vyprávěna v ich-formě, z pohledu hlavní hrdinky Kate. Tentokrát mi opět trochu chybělo vyprávění z pohledu Currana, ale už s tím začínám být jakž takž smířená. Kniha je jinak napsaná svižně, čtivě, lehce a bez nějakých nudných pasáží. Pokud vám sedlo vyprávění v předchozích knihách, bude vás bavit i tento díl.

Zívla jsem a zvedla sluchátko. "Kate Danielsová."
"Ta vzpírací lavička byla dělaná na zakázku!" zaprskal Curran.
Z mého hlasu odkapávala zmatená nevinnost. "Co prosím?"
"Přivařila jsi přítlačnou tyč ke zbytku konstrukce."
"Možná by pomohlo, kdybys mi to shrnul od začátku. Mám to brát tak, že se ti někdo vloupal do soukromé tělocvičny v Pevnosti?"
"Ty! Byla jsi to ty. Tvůj pach je cítit po celé lavičce."

Člověk by si myslel, že ty knihy o Kate už nemůžou být lepší, ale omyl! Tenhle díl je příběhem trochu odlišný od předchozích - tentokrát je to opravdu hodně zaměřené na Kate, na její minulost, schopnosti. Čtenář se o Kate dozvídá další nové informace a stejně tak o světě, ve kterém se příběh odehrává. Samotná detektivní zápletka byla podle mě promyšlena velmi dobře - tentokrát jsem nějak neměla odvahu cokoliv odhadovat dopředu, takže pro mě spousta věcí byla překvapením. Za sebe musím prohlásit, že příběhem se jedná asi o nejlepší knihu ze série - aspoň mně se to tak prostě zdá.

Děj tu ubíhá stejně dobře jako v předchozích knihách. Prostě nemáte šanci se začít nudit. Každou kapitolu se stane něco zajímavého - ať už jde o akční scénu, scénu humornou či o nějaký posun ve vztahu mezi Kate a Curranem. Já jsem prostě hltala každou stránku. Četla jsem, četla a četla a ta kniha mi skutečně krásně ubíhala. Nudné, nezajímavé pasáže jsem prostě nenašla. A to finále je vážně skvělé! Ukázkové rozuzlení a vyvrcholení zápletky. Skvělé, skvělé, skvělé! Nemůžu se dočkat pokračování!

Opět poznáváme svět, ve kterém se všechno odehrává. Čtenář má možnost poznat zase něco jiného než jsou jen kožoměnci, čarodějnice či indická mytologie. Tentokrát je ta mytologie trochu pomíchaná, ale pokud si dobře vzpomínám, je zmíněna Mezopotámie a snad i Bible. Je to velmi pestré. A mně se prostě to prostředí zaplavované vlnami magie, plné kožeměnců, nekromantů a dalších nadpřirozených bytostí či bohů velmi líbí!

Myslela bych si, že už Kate budu docela dobře znát, za ty tři knihy, ale ono né. Opět se o ní dozvídáme několik střípků informací. Zjišťujeme něco nového ohledně jejích schopností a její minulosti. Což je nadmíru zajímavé a já se už nemůžu dočkat až nám bude prozrazeno všechno. Na Kate je velmi vidět, jak moc se jako postava vyvinula, rozhodně v porovnání s prvním dílem. Kate je teď o něco otevřenější, je schopná si pustit více lidí k tělu, což na ni hned vrhá lepší světlo. A já ji mám prostě radši a radši.

A Curran! Ách! Já se na něj vážně strašně moc těšila! Ze začátku je ho v knize opět docela málo, ale pak se začíná jeho koncentrace poněkud zvyšovat a on se začne vyskytovat častěji. Jeho vztah s Kate se také konečně posouvá o něco dál, což mě nesmírně těší. Však už bylo na čase! Také jsem se dozvěděli něco o Curranově minulosti, což bylo rozhodně zajímavé.
Společně s Kate jsou dokonalý pár! Jedna z mých nejoblíbenějších, nejvtipnějších a nejsympatičtějších knižních dvojic!

V knize více prostoru dostává nadále i Andrea s Rafaelem (ten je na přiloženém fan artu), což mě skutečně těší - ty dva mám stále radši a radši. A proto bych si strašně moc chtěla přečíst knihu Gunmetal Magic, která se jim věnuje. :) Ti dva jsou opravdu zlatíčka a já jsem se kvůli nim často zasmála.
Čtenář nepřijde oni o Julii, Dereka, doktora Dolittla, Jima, Dali či Saimana. Někteří z nich mají v knize trochu větší roli, jiní zase o něco menší. Ale já mám všechny ráda a číst o nich mě baví.

Sedla jsem si do židle a zkontrolovala zásuvky. Ne, všechny magické ptákoviny byly tam, kde být měly.
Zazvonil telefon. Zdvihla jsem sluchátko.
"Sedíš?" zeptal se Curran.
"Ano."
"Fajn."

Klap.
Chvíli jsem poslouchala tón na lince, který mi hlásil, že zavěsil. Jestli chce, abych seděla, tak se raději postavím. Vstala jsem. A židle pohyb zopakovala se mnou, takže jsem skončila opřená o pracovní stůl, se židlí přilepenou na zadku. Popadla jsem ji za okraje a pokusila se ji stáhnout dolů. Nepodařilo se.
Zabiju ho. Pomalu. A užiju si každou vteřinu.

Pokud mě už sledujete déle, mohli jste si všimnou, že mám tuhle sérii velmi ráda. Urban fantasy mě baví a tahle série je pro mě jednou z nejlepších z tohoto žánru. Knihu jsem přečetla za jeden den, což už samo o sobě svědčí, že se mi vážně líbila! :D A že se čte skutečně dobře a rychle. :) Tomu napomáhá velmi dobrý styl psaní, skvělé postavy, pěkný příběh a originální prostředí. Já téhle knize prostě nemám co vytknout a za sebe ji beru asi jako nejlepší díl z celé série! Tedy aspoň prozatím. :) A na pokračování se už neuvěřitelně těším, takže doufám, že vyjde co nejdříve!
10/10

- Použité ukázky jsou z knihy Magie krve od Ilony Andrews.