čtvrtek 3. ledna 2013

Nejlepší knižní hrdinky roku 2012

Vybrat ty nejlepší knižní hrdinky ani nebylo tak těžké. Přece jenom, člověk si zapamatuje postavu, kterou si oblíbí, že ano. :) Letos jsem přečetla celkem dost knih, kde byly snesitelné hrdinky, ale jen pár z nich jsem si skutečně oblíbila. :)

Kate Daniels ze série o Kate Daniels by Ilona Andrews

Tak Kate Daniels je pro tento rok rozhodně jedna z nejlepších hrdinek. Kate jsem si oblíbila prakticky hned - už po pár stránkách prvního dílu působí neuvěřitelně sympaticky. A jak jsem četla další díly, měla jsem ji radši a radši.

Velkým plusem Kate je, že se jedná o dospělou ženskou, která se rozhodně nechová jako přiblblá puberťačka. Vlastně by se o ní dalo říct, že je tak trochu drsňačka, i když postupem času se ukazuje, že má i nějaké jemnější stránky. Kate je skvěle sarkastická, vtipná, nic si nenechá jen tak líbit. A umí se ohánět mečem! :D Dohromady s Curranem jsou prostě dokonalý pár a já je rozhodně žeru! Už se nemůžu dočkat na další knížky s naší drahou Kate!

Heather Wellsová ze série o Heather Wellsové by Meg Cabot

Hrdinky Meg Cabotové mi většinou bývají velmi sympatické, jelikož jsou často dosti rozmanité. A Heather není výjimkou. Sice jsem Heather nemilovala hned od prvních stránek, postupně jsem jí propadla a díky ní si začala knížku opravdu užívat. A v druhém a třetím díle už je prostě skvělá! :)

Na Heather se mi líbí, jak je krásně ztřeštěná. Člověk se nad ní prostě musí pořád usmívat, jinak to nejde! Nicméně Heather není ani hloupá, i když někdy zbrklá a lehkomyslná. Velmi se mi zamlouvá její pohled na svět - ukazuje, že ani tak nezáleží na vzhledu člověka jako spíše na jeho vlastnostech, a to je docela rozdíl oproti všem těm rádoby dokonalým hrdinkám. :)

Gwendolyn Shepherd ze série Drahokamy by Kerstin Gier

Gwendolyn mi ukázala, že i šestnáctiletá hrdinka nemusí být jen naivní slečinka, ale může být i neuvěřitelně vtipná a rázná. Gwendolyn jsem měla ráda už po první stránce jejího příběhu a z velké části kvůli ní se mi knihy Rudá jako rubín a Modrá jako safír tolik líbily. Kerstin Gier vytvořila skvělou postavu, která se pro tento rok stala určitě jednou z mých nejoblíbenějších! :)

Gwendolyn mi prostě byla sympatická. Mívala krásně trefné poznámky, které mě kolikrát hezky rozesmály. Nenechala si nic moc líbit, uměla se za svůj názor postavit, což je určitě dobré. A ty její rozepře s Gideonem byly roztomilé! :D Podle mě je celkem těžké si Gwendolyn neoblíbit, opravdu. Už se vám moc těším, až budu číst třetí díl a dozvím se, jak to všechno s Gwendolyn dopadne! :)

Z hrdinek, které jsem letos objevila, jsem si nejvíce oblíbila prvně tyto tři. Jistě, mohla bych zmínit třeba ještě Mercy Thompson, ale tu znám už z předchozích let. :) Takže... Tohle jsou tři nejlepší knižní hrdinky, se kterými jsem se letos setkala! :)

Tak které knížní hrdinky jsou podle vás nejlepší? :)

Zdroj obálek:
www.goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.