úterý 1. ledna 2013

Nejlepší přečtená kniha za rok 2012

Bylo velmi, velmi těžké vybrat těch pár knih, které se mi za letošek zdály nejlepší. Přečetla jsem spoustu dobrých knih, které jsem si velmi oblíbila. A pořád mám dilema, jestli jsem vybrala správně. Ale jelikož nechci, aby tenhle článek byl příšerně dlouhý, rozhodla jsem se, že vám představím pět knih, od jejichž čtení jsem se prostě nemohla odtrhnout.

Polibek pro Annu by Stephanie Perkins (recenze)
Když jsem přemýšlela o knihách, které bych v tomto žebříčku měla vypsat, jako první mi na mysli vytanula právě kniha Polibek pro Annu. Polibek pro Annu jsem si původně vůbec nechtěla číst, natož si tuto knihu kupovat. Ale pak... Jsem si ji koupila, protože jsem byla zvědavá, co se všem na té knize tolik líbí. Navíc musím přiznat, že ta obálka je dokonalá a láká na knihu dobře. :) Nakonec jsem se do knihy pustila, přičemž jsem vůbec nečekala, že by mě mohla bavit a líbit se mi. Všechno skončilo tak, že jsem knihu měla za nějaký den přečtenou a byla jsem z ní úplně mimo. Za tento rok je to má patrně nejoblíbenější kniha.

V této knize jsou úžasné postavy (Étienne! :D), tato kniha je skvěle napsaná, plná humoru, ale zabývá se i vážnějšími věcmi. To prostředí je dokonalé (no vemte si, Paříž! :D) a já ji prostě miluji. Tuhle knížku nepřestávám cpát svým kamarádkám, protože přečíst by si ji měl každý! :)
A také se tolik těšíte na kniha Lola a kluk od vedle jako já? :D :)

Loď mezi hvězdami by Beth Revis (recenze)
Další skvělou knihou je pro mě Loď mezi hvězdami. Vím, že né všichni ji máte v lásce, ale já jsem z ní po dočtení byla přímo unešená a stále mi zůstává v paměti. Knížka na mě velmi zapůsobila, opět jsem ji (na své poměry) neuvěřitelně rychle přečetla. Přiznám se, že jsem se do knihy pustila hlavně kvůli té božské obálce. Do té jsem se totiž zamilovala a pořád do ní zamilovaná jsem - miluji fialovou barvu, miluji tam ty hvězdy a prostě je dokonalá. A vevnitř je stejně krásná jako navenek! :)

Uchvátila mě svým stylem psaní, svou zápletkou, snesitelnými postavami a absencí milostného trojúhelníku - ona celkově není příliš romantická, což byla neuvěřitelně příjemná změna. Knížku jsem četla vážně se zatajeným dechem, nemohla jsem ji vůbec odložit. Opravdu, opravdu hodně jsem si ji užila a teď jsem neuvěřitelně zvědavá na druhý díl. A pokud po jeho přečtení budu tak emočně vyšťavená jako u prvního dílu, budu jedině ráda. ^^ :)

Neptunův syn by Rick Riordan (recenze)
Klidně bych sem mohla dát kteroukoliv knihu od Ricka Riordana, jelikož já je zbožňuji všechny. Rick Riordan je prostě úžasný autor, jehož knihy mě zatím vůbec nezklamaly. Jeho styl psaní je dokonalý, jeho postavy jsou skvělé, jeho zápletky jsou krásně promyšlené. A tak tomu je i v knize Neptunův syn. Na knihy Neptunův syn & Proroctví jsem se tenhle rok těšila vážně, vážně hodně. A třetí díl ze série Bohové Olympu je pro mě asi jedna z nejočekávanějších knih pro rok 2013. Já prostě zbožňuji tyto knihy!

V Neptunově synovi jsem konečně dostala Percyho. A i když byl trochu nezvyk nečíst knihu jen z jeho pohledu, ve finále se mi to i tak velmi líbilo. Sice mi tam chyběla Annabeth, ale i nové postavy byly moc zajímavé! Já jsem prostě knihu zhltla skoro hned, protože to jinak nešlo! Boží, boží, boží! A to ukončení mě málem zabilo, vážně jo. Ách, fakt už se nemůžu dočkat třetího dílu! Tam se totiž dočkáme i vyprávění z pohledu Annabeth! A to bude dokonalé! 

Magie krve by Ilona Andrews (recenze)
Možná by bylo nejlepší rovnou zmínit, že za nejlepší knížky považuji celou sérii o Kate Daniels. Všechny knížky z této série jsou dokonalé! Nicméně asi úplně tou nejlepší je právě čtvrtý díl o Kate, proto jsem se rozhodla vybrat Magie krve jako zástupce této dokonalé série! Už jste si určitě mohli všimnout, že tuhle sérii mám moc ráda - pokud ji mohu někomu doporučit, s radostí ji doporučuji a cpu těm, kteří ji neznají. Tahle urban fantasy je další z knih, kterou jsem přečetla za jeden nebo dva dny. Prostě jsem ji slupla takřka hned. A bavila jsem se u ní.

Na knize je skvělý styl psaní, velmi dobrá zápletka a hlavně dokonalé postavy! Kate je jedna z mých nejoblíbenějších hrdinek a na Currana nedám dopustit! Ti dva jsou vážně úžasný pár! Miluji ty scény s nima - dokáží být skvěle humorné, ale i romantické. A vedlejší postavy jsou také moc dobré - taková Andrea s Rafaelem, nebo Julie, Doktor Dolittle či Derek. Zbožňuji tuto sérii, jsem ráda, že jsem ji tento (no... vlastně už loňský) rok objevila a moc se těším na další díly! :)

Rudá jako rubín by Kerstin Gier (recenze)
Opět bych mohla říct, že sem řadím celou sérii Drahokamy, tudíž i druhý díl Modrá jako safír, který se mi také ohromně líbil (vlastně i o kousek více než Rudá, ale Rudá mi přišla na mysl dřív než Modrá ^^). Rudé jako rubín jsem si všimla díky velké spoustě pochvalných recenzí, které jsem na knihu četla. Tak jsem se na ni trochu více zaměřila. Nakonec jsem usoudila, že by se mi kniha mohla líbit a pořídila jsem si ji. A nepletla jsem se. Rudá se mi líbila velmi! Prakticky hned jsem se do ní zamilovala, už po pár stránkách jsem věděla, že kniha bude skvělá. :)

Kniha je napsaná krásně lehce, svižně, cestování časem je zde zpracováno velmi originálně a postavy jsou také zdařilé. Gwendolyn jsem si oblíbila vážně rychle. A Gideona nakonec též, i když mě lehce štval. Knížku jsem přečetla nějak za jeden den, protože to ani jinak najde - jde o nenáročné čtení, které vážně rychle ubíhá. :) Já vám knížku mohu jedině doporučit. A Modrá se mi zdála ještě lepší. Už se nemohu dočkat, až v únoru vyjde kniha Zelená jako smaragd a hádám, že rozhodně nejsem sama. :)

Ták. Tohle budou asi všechny knihy, které jsem letos přečetla a zdály se mi nejlepší. Jasně, je tu pár kandidátů, které bych k těm TOP knihám mohla zařadit, ale vážně nechci mít ten seznam nekonečný. :)
A co vy a nejlepší knížky, které jste za rok 2012 přečetli? Prozradíte mi, které to jsou? :)

Zdroj obálek:
www.goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.