středa 2. ledna 2013

Největší knižní zklamání roku 2012

Rozhodnout se, které knihy mě zklamaly nejvíc nebylo nijak těžké, jelikož člověk si prostě zapamatuje knížky, ze kterých byl zklamaný. Knížky, které nesplnily jeho očekávání. Těch jsem letos naštěstí neměla nijak moc, ale přece jenom se nějaké našly.

Nenasytná by Meg Cabot
Já jsem od téhle knížky čekala jistou úroveň, jelikož ji přece jenom napsala Meg Cabot. A já většinou knihy od Meg Cabot zbožňuji! Meg se řadí k mým oblíbeným autorkám, jelikož většinou mívá zajímavé nápady, její příběhy jsou humorné a určitě né nudné. Když jsem se pak dozvěděla, že Meg napsala nějakou tu upířinu, byla jsem sice trochu skeptická, ale pořád jsem si říkala, že mě to budu bavit a bude se mi to líbit. Bohužel to bylo úplně naopak.

Ta knížka mě zklamala hrozně moc. Na to, jak je tlustá, se v ní nic moc neděje, první půlka je neuvěřitelně nudná. Do čtení jsem se nutila jen proto, že jsem knížku musela vrátit do knihovny a tak nějak jsem pořád doufala ve zlepšení. To přišlo až kousek ke konci, ale bylo to dost chabé. Zklamaly mě i postavy. Postavy od Meg Cabot mívám ráda, vždycky si je rychle oblíbím, ale tady to nešlo. Prostě byly divné, nudné a nezajímavé. Hrozně mě to mrzí, opravdu jsem od knihy čekala o dost víc. Což jsem tedy asi neměla. Pokud si nechcete názor na Meg Cabot zkazit, nedoporučuji tuto knihu číst.

Šerochodec by Kat Richardson (recenze)
Dobře, od této knížky jsem toho ani moc nečekala, jelikož jsem příliš nadšené recenze na tuto knihu nečetla. Ale stejně jsem byla během čtení a hlavně po dočtení zklamaná. Přece jenom jsem tomu věnovala čas, který jsem mohla věnovat nějaké jiné, lepší knize. A pořád jsem během čtení doufala ve zlepšení, ke kterému trochu došlo na konci knihy, takže i trochu uvažuji, že bych se mrkla po dalším dílu, ale nevím, nevím.

Na knize bylo dost znát, že je autorka nevypsaná - třeba ta Nenasytná byla aspoň v rámci možností docela dobře napsaná. Tohle ani tak ne. Začátek byl hodně zmatený, postavy takové nepropracované, to Šero tak divně vysvětlené a ta rádoby detektivní zápletka taky nestála za nic. Vlastně se divím, proč jsem tu knížku vůbec dočetla až do konce, nó. Rozhodně jedna z nejslabších knih, které jsem letos četla. A zklamání, zklamání. Čekala jsem aspoň něco! A dostala jsem akorát tak velké nic.

Ještě než umřu by Jenny Downham
Tohle pro mě bohužel také bylo zklamání. A celkem velké. Podle recenzí, které jsem na knihu četla, jsem čekala nějaký příběh plný emocí, který mě nepustí a u kterého si popláču. Nakonec jsem nebrečela ani jednou, protože se v knize nenašla žádná scéna, která by na mé emoce nějak výrazně zapůsobila. Jistě, to téma knihy je samo o sobě smutné a do smíchu mi z něj nebylo, ale ani do pláče. Myslím, že příběh šel zpracovat lépe. Prostě... Kniha mě bohužel moc zklamala, protože jsem čekala knihu, které budu moci dát 5 hvězdiček a nakonec jsem jí dala slabé 3 hvězdičky.

Jako kámen úrazu této knihy mi přišla Tessa. Jistě, je to dívka, která umírá, ale povahou je hrozně moc jiná než já, proto mi moc nesedla. Na mě byla až moc sobecká, i když důvody jejího chování jsem docela chápala. Ale stejně... Ani styl vyprávění mi moc nesedl a první půlka knihy mě opravdu nudila. Nejvíce mě bavilo 60 stránek nějak za půlkou knihy. A to z knihy, která má 240 stránek, taky není nijak moc. Tohle bylo zklamání, opravdu. A za tenhle rok bohužel snad i největší, což mě moc mrzí.

No, to budou asi všechny knížky, které mě nějak výrazně zklamaly. Jistě, četla jsem jiné knihy, ze kterých jsem nebyla moc nadšená, ale tak velké zklamání to nebylo.

A co vy a knihy, které vás zklamaly?

Zdroj obálek:
www.goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.