Recenze: Setkání s duchem [RV]

Přeložila: Eva Brožová
Série: Mezi nebem a zemí
Počet stran, vazba: 216 stran, paperback
Nakladatelství: Fragment, 2013
Hodnocení na GoodReads: 3,97/5 (7 401 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (vážně moc se mi líbí!)

Alona Dareová má perfektní život – aspoň na první pohled. Je krásná, sebevědomá, populární. Má vyšlápnuto na celkem slušnou budoucnost. Jenže pak... Zemře. Alona má bohužel tu smůlu, že z nějakých důvodů je nucena zůstat v našem světě jako duch. Díky tomu také zjišťuje, že její přátelé jí vlastně neměli moc rádi či že její přítel ji už nějaký ten pátek podváděl s její nejlepší kamarádkou. A aby tahle smůla došla vrcholu, jediný, kdo Alonu může vidět, je společenský vyvrhel Will. Avšak pokud se chce Alona dostat pryč, bude muset právě s Willem spolupracovat, což se ani jednomu z nich nelíbí.

Stacey Kade je americká autorka žijící se svým manželem na předměstí Chicaga. Pokud nečte nebo nepíše, pravděpodobně ji naleznete usazenou před televizí s její sbírkou Roswell DVD. Stacey má na svém kontě teprve jednu YA série a to právě Mezi nebem a zemí. Druhý díl nese název Queen of the Dead a třetí Body & Soul. V současné době se pak chystá vydání první knihy z její nové série Project Paper Doll.

Kniha je vyprávěna ze dvou pohledů – z pohledu Alony a Willa. Čtenář tak má na jednotlivé události názor obou hlavních hrdinů, což je fajn. Velice se mi líbilo, že i na první pohled bylo znát, kdo příběh právě vypráví – jestli Alona nebo Will. Kniha je pak napsaná docela jednoduše, zábavně a čtivě. Prostě jde o velmi nenáročné čtení, které jsem měla přečtené prakticky na jedno posezení.

V téhle knize jde spíše o uvedení do děje – čtenář se seznámí s tím, jak vlastně Alona zemřela, postupem knihy hlavně zjišťuje, jací hrdinové knihy jsou. Jde o jejich seznámení a následnou spolupráci. Pořádnou a zajímavější zápletku získá kniha hlavně ke konci – i když ono se na konci spíše ukáže, že náznaky na ni byly v knize po celou dobu. Mě zápletka nijak zvlášť nepřekvapila, vlastně mě napadla pár kapitol před tím, než na ni skutečně došlo. Ale přesto nebyla ani moc hloupá a docela se mi líbila.

Kniha velice dobře ubíhá, i když se našly části, které mě bavily trochu méně. Není tu moc sázeno na napínavost či nějaké zvraty, v knize spíše jde o vztah hrdinů, o okolní postavy, o různé vtipné situace. Protože těch je v knize dost. Nicméně si nebudete napětím kousat nehty a toužit po tom, aby jste už sakra věděli, jak to celé dopadne.

Budu upřímná a rovnou řeknu, že mi to občas silně připomínalo Mediátora od Meg Cabot – to je také série, kde vystupují duchové. Nepřišlo mi, že by se duchové v jednotlivých sériích nějak zvlášť lišili. Ani schopnosti osoby, která vidí duchy, mi nepřišli jiné. Jistě, pár věcí tu měla autorka svých a to jí chválím, ale stejně mě trošku zklamalo, že nebyla originálnější. I když těžko říct, jak moc to ohledně tohoto tématu jde.

Čtenář poznává hlavně Willa a Alonu, kteří jsou pro knihu i nejdůležitější. Ostatní postavy jsou většinou jen naťuknuté, vyskytují se v knize po krátkou dobu. Což mi nevadilo, protože oba hlavní hrdinové byli docela fajn.

Alona se mi líbila i přesto, že podobné postavy jinak moc nemusím. Ale Alona byla taková ta správná mrcha – nikomu nechtěla úmyslně ublížit, prostě je jen velmi upřímná – to totiž může někdy docela škodit. Překvapilo mě, jak moc jsem si ji oblíbila, avšak opravdu mě bavilo si číst její příběh a byla jsem zvědavá, jak to s ní dopadne. Uvidíme, jaká bude v pokračování.
Will byl též sympaťák, i když o něco více se mi líbila asi právě Alona. Občas jsem úplně nerozuměla jeho rozhodnutím či myšlenkovým pochodům, ale dobrá. Myslím, že kdyby sem tam tu Alonu i vyslechl či se s ní poradil, mohli mít o něco méně problémů. Zajímavý byl svou minulostí, ze které nám autorka sice ještě neodhalila všechno – aspoň myslím – takže jsem zvědavá, co dalšího se o něm a jeho schopnostech dozvíme.

Tohle je velice milá a odpočinková kniha, která se strašně rychle a dobře čte. Mně osobně se docela líbila, její čtení jsem si užila a už teď jsem zvědavá na pokračování – vážně mě zajímá, jak to bude s Alonou a Willem dál.
Takže pokud máte náladu spíše na nějaké oddechové čtení, doporučuji vám tuto knihu. Knihu vám doporučuji i v tom případě, že máte rádi zábavné knížky, se sympatickými postavami a nějakým tím nadpřirozenem – obzvlášť jestliže jste fanoušci duchů, že ano. Nicméně pokud jste spíše náročnější čtenář, patrně nebude tato četba pro vás to pravé.

7/10

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství Fragment.

- Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství