úterý 5. srpna 2014

Burn, Rewrite, Reread

Jako první jsem tuhle výzvu / TAG viděla u Jesseho, pak také u Kat a jelikož se mi obě videa velice líbila a bavila mě, rozhodla jsem se, že se také zapojím. Avšak ne formou videa, nýbrž formou fotek a textu. Doufám, že vám to nebude vadit. :) Původní video k této výzvě můžete najít u Lauren Ann.
A o co v této výzvě jde? Úkol je dosti prostý - máte si vylosovat tři knihy a poté se rozhodnout, kterou z knih spálíte, kterou přepíšete a kterou si znovu přečtete. Je celkem jedno, které knihy vyberete, ovšem podle mě je lepší vybírat knihy, které má čtenář rád, pak je to rozhodování mnohem těžší. Já jsem se rozhodla udělat pět kol, tudíž jsem losovala z patnácti knih. :)

1. Kolo











V prvním kole jsem vylosovala knihy Fangirl od Rainbow Rowell, We Were Liars od E. Lockhart a Velikost L od Meg Cabot.
Hned jsem věděla, kterou knihu spálím. Bohužel to musí být Velikost L, protože z těchto tří knih se mi líbila nejméně, i když ji mám jinak moc ráda.
Avšak další rozhodování je vážně těžké. Normálně bych řekla, že si znovu přečtu Fangirl, jenže to by znamenalo, že budu přepisovat We Were Liars. A to by byla hloupost. We Were Liars je krásně napsaná knížka, která vůbec nepotřebuje přepisování. Proto musím říct, že We Were Liars si znovu přečtu a udělám to i dost ráda.
Fangirl tudíž musím přepsat, i když se mi do toho nechce. Nicméně bych tu možná našla něco, co bych změnila - třeba bych kousek rozvedla konec, protože by mě moc zajímalo, jak to s Cath přesně dopadlo.

2. Kolo











Vylosovanými knihami jsou Ten, kdo stojí v koutě od Stephena Chboskyho, Hunger Games od Suzanne Collins a Magie mrtvých od Ilony Andrews.
Ten, kdo stojí v koutě je rozhodně kniha, kterou si znovu přečtu, protože to jsem měla udělat už dávno. Příběh Charlieho patří mezi mé nejoblíbenější, mám tuhle knížku fakt ráda. Nikdy by mě nenapadlo ji spálit nebo nedej bože přepisovat!
Teď už je rozhodování zase těžší. Tak nějak se mi nechce spálit ani jedna kniha, ale vybrat si bohužel musím... No, v tom případě spálím Hunger Games, protože by mi to bylo asi méně líto než v případě spálení Magie mrtvých.
To znamená, že Magii mrtvých budu přepisovat. A co bych na knize změnila? Tak stoprocentně bych přidala víc scén s Curranem, protože Currana nikdy není dost. :D

3. Kolo











Pro třetí kolo jsem vylosovala Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling, Cinder od Marissy Meyer a Polibek pro Annu od Stephanie Perkins.
Tak tentokrát vůbec nevím, kam kterou knihu zařadím. V předchozích kolech jsem měla jasno aspoň v jedné kategorii, ale teď? Uf. Tak jako první vyberu knihu, kterou si přečtu znovu. A asi to bude... Polibek pro Annu. K Anně mám jistý citový vztah, takže bych ji rozhodně nedokázala spálit a nechce se mi ji ani přepisovat. Anna mi totiž ukázala, že i romantické knížky stojí za to. :) Sice určitě nebudu mít na opětovné čtení čas, nicméně bych si ji ráda přečetla znovu.
Ach jó. Já nevím. Ale... Asi s těžkým srdcem spálím Cinder. I když to fakt nechci, protože se mi ta knížka moc líbila. Jenže něco vybrat musím. 
To tedy znamená, že přepíšu Štěstí ve stínech, ovšem co bych na tom měnila, tak to vážně nevím. I když je pravda, že mi na překladu vadil ten vysoký výskyt přechodníků, těch tam bylo požehnaně a přitom to ani nebylo nutné. Tudíž bych jinak formulovala věty s přechodníky, co se českého překladu týče. :)

4. Kolo


Další kolo bylo čtvrté, kde jsem vylosovala knihy Prozření Mary Dyerové od Michelle Hodkin (Víte, co za blbost, jsem tu měla ještě před chvíli napsáno? Že tuhle knížku napsala Richelle Mead, ehm.), Finální říše od Brandona Sandersona a Divergence od Veronicy Roth.
Tak tady je bez debat jasné, že bych si znovu přečetla Finální Říše, což je první díl z mé milované série Mistborn. Ta knížka je totiž neuvěřitelně boží a já bych si ji znovu přečetla s radostí.
Hm... Co z těch zbylých dvou spálit a co přepsat? Uf. No... Já asi spálím Divergenci, protože Prozření Mary Dyerové na mě přece jenom zapůsobilo kousek víc. Plus Divergence má na obálce oheň, takže jako by mě vyzývala, ať spálím ji.
Prozření Mary Dyerové budu očividně přepisovat. Avšak co na tom budu přepisovat, tak to netuším. Mně se ta knížka líbí tak, jak je.
5. Kolo











Poslední kolo! A v něm se proti sobě postaví Harry Potter a Kámen mudrců od J. K. Rowling, Měsíční píseň od Patricie Briggs a Výnimočná od Kristin Cashore.
Asi dokážete odhadnout, kterou knihu budu číst znovu, což? Jasně, že to bude Harry Potter! To je opravdu jedna z mála knih / sérií, kterou bych mohla číst stále dokola a dokola. :)
Rozhodnutí to pro mě není lehké, ale asi v tomto případě spálím Měsíční píseň. Já mám sérii o Mercy Thompsonové vážně ráda, jen mám mnohem radši až pozdější díly. A Výnimočnou se mi pálit nechce, na to si až moc vážím toho, že ji vůbec mám doma. :D :)
Kdybych měla Výnimočnou přepsat, asi bych tam dodala víc scén s Poem, toho mám totiž fakt moc ráda. A možná bych se trochu víc rozepsala o některých z vedlejších postav. Avšak neměnila bych nic zásadního. :)

Tak to jsou všechny knihy, které jsem se rozhodla do této výzvy vybrat. Dost mě to bavilo, i když rozhodování bylo v některých případech vážně těžké.
Doufám, že se vám článek líbil. Rozhodně mi dejte vědět, jak byste se třeba rozhodli vy. A pokud také sepíšete článek s touto výzvou či natočíte video, informujte mě o tom, ráda se podívám! :)

18 komentářů:

  1. Ten projekt je rozhodně zajímavej, ale myslím, že já se do něj rozhodně nepustím. Hádám, že bych v průběhu několikrát skončila se zlomeným srdcem, až bych se musela rozhodovat mezi knížkama, co miluju... =D
    Jinak, na přepsání českýho překladu Štěstí ve stínech se rozhodně shodneme. V angličtině jsou přechodníky normální, ale v češtině to vážně působí všelijak. Vůbec mi ty český překlady prvních tří dílů přišly místy poněkud zvláštní a nešikovný... =/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám štěstí, že některý z těch knih, které se mi moc líbily, nemám doma, tudíž jsem je nemohla zařadit. :D Plus mi to losování docela dobře vyšlo. Kdyby mi to hodilo dohromady třeba Harryho, Mistborna a Ten, kdo stojí v koutě, tak bych byla asi v koncích. :D
      Navíc si vem, že spousta lidí ani neví, co to ten přechodník vlastně je. A v tomhle překladu byl přechodník téměř na každý stránce, mi přišlo. Také pak byly ty věty takové dost kostrbaté. V češtině se to prostě moc nepoužívá, no. A souhlasím, že na každém z těch tří dílů jsem si našla něco, co mi podle překladu nesedlo.

      Vymazat
  2. Zaujímavý projekt ale asi by som to nezvládla :D ale veľa šťastia s prepisovaním a tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, to chápu. :D Jé, děkuju! :D :)

      Vymazat
  3. Super tag (:
    Ale teda spálit Hunger Games :'DD

    OdpovědětVymazat
  4. Bože, to boli v duchu pri čítaní dilemy :D Ozaj dobrý príspevok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Jsem ráda, že se líbilo. :)

      Vymazat
  5. Zajímavé, možná bych se mohla zúčastnit formou videa :) Už jsem se lekla, že spálíš Harryho, ale tedy Hunges games bych asi nespálila :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, na to bych se ráda podívala! :) Tvoje videa jsou moc fajn. :) Harryho rozhodně ne! :D Když ono to jinak nešlo, no. :D :)

      Vymazat
  6. Tak tohle je vážně bomba TAG. Já měla u každé možnosti aspoň jednu knížku, kterou jsem neznala, takže z tvojí trojky bylo moje rozhodování vždycky o něco lehčí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí! Tak to chápu, to pak máš štěstí, jop. :D Ale všechno to rozhodnout, to vážně nebylo lehké! :)

      Vymazat
  7. O tomhle jsem ještě neslyšela, je to originální, ale já bych se toho asi bála :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno je jen teoreticky! :D V reálu bych těm knihám nic neudělala, rozhodně bych je nespálila. Spíš bych je bránila vlastním tělem, kdyby je někdo spálit chtěl. :D

      Vymazat
  8. Skvělý TAG!
    Možná, že ho někdy taky udělám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :)
      A klidně. Opravdu budu jedině ráda. :)

      Vymazat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.