neděle 3. srpna 2014

Prázdninový knihomol - červenec 2014

Tento projekt vytvořila Cathy z blogu Mezi nebem a peklem.

Původně jsem měla v plánu přidávat příspěvek zhruba každé dva týdny, z toho nakonec sešlo, jelikož jsem toho přečetla podstatně méně, než jsem čekala. Měla jsem menší čtecí krizi, kdy se mi do čtení moc nechtělo a protože bych si nucením se do toho to čtení akorát tak znechutila, tak jsem prostě moc nečetla. I když ve finále jsem toho přečetla trochu více, než jsem si myslela, že přečtu. :)

  

• V ringu - Katy Evans / Real / 1. díl / 320 stránek
U této knihy jsem měla největší problém s hlavní hrdinkou Brooke a jejím neustálým vzdycháním nad Remym. Ono když takhle vzdychá na téměř každé stránce, začne vám to časem lézt na nervy. První část knihy se mi zdála slabší než druhá. Ovšem pokud to srovnám s ostatními knihami z tohoto žánru, tak se kniha určitě řadí k tomu lepšímu.
Na GoodReads hodnoceno 3/5 hvězdiček.

• První hrob napravo - Darynda Jones / Charley Davidson / 1. díl / 352 stránek
Když jsem zjistila, že První hrob napravo vyjde v češtině, byla jsem dost nadšená. Bohužel jsem neměla jak se pořádně ke knize dostat (e-shop, ze kterého běžně objednávám, tu knihu nevede a v knihovně byla dost zarezervovaná), proto jsem měla velkou radost, když ji nakladatelství Beta nabídlo na svých FB stránkách jako recenzní výtisk. Kniha se mi opravdu moc líbila, Charley je neuvěřitelně vtipná hrdinka a celkově si myslím, že tahle série mě bude vážně bavit.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Pád andělů - Susan Ee / Penryn a Konec dní / 1. díl / 288 stran
Tohle bylo zklamání. Já se na tu knížku dost těšila, vzhledem k tomu, kolik kladných hodnocení jsem na ni viděla a po přečtení upřímně nechápu, v čem má ta kniha být tak dobrá. Přišlo mi, že se tam téměř nic nestalo, děj se nijak neposunul, postavy mi přišly nezajímavé a ploché, místy to bylo až zbytečně moc surové a nechutné. Nečetlo se mi to dobře a dost možná tahle kniha zkazila mou náladu do čtení. 
Na GoodReads hodnoceno původně 3/5 hvězdiček, ale právě jsem změnila názor a snižuji to na 2/5 hvězdiček.

  

• Skulduggery Pleasant - Derek Landy / Skulduggery Pleasant / 1. díl / 398 stran
Sáhnout po této knize byl skvělý nápad! Po čtecím záseku mi zlepšila náladu a vážně mě pobavila. Také jsem zase přečetla něco v angličtině - v angličtině chci číst více, ideálně aspoň jednu knihu měsíčně, tak snad mi to bude vycházet. :) Čtení této knížky jsem si užila, bylo to originální, bylo to vtipné a milé. Na druhý díl se vážně těším.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Sundej mi měsíc - Gregory Hughes / 256 stran 
Po dočtení Skulduggery Pleasant jsem měla chuť na další knihu pro mladší čtenáře, s dětmi v hlavní roli. Tak jsem se pustila do této. A líbilo se mi to. Bylo to takové krásně snové, ovšem na druhou stranu v některých částech i neskutečně reálné. Konec mě dojal, nerozbrečel, ale dojal. Nejsem si jistá, jestli tato knížka patří k magickému realismu, ale podle toho, co o tom žánru vím, bych tam tuto knihu určitě zařadila. Přečtení této knížky stoprocentně doporučuji.
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

• Druhý hrob nalevo - Darynda Jones / Charley Davidson / 2. díl / 353 stránek
Společně s prvním dílem jsem dostala k recenzi i ten druhý, jehož přečtení mě jen utvrzuje v tom, že tohle bude skvělá série. Je to snad ještě vtipnější než první díl, i příběh je povedenější. Série se oficiálně zařadila k mým oblíbeným urban fantasy a já se fakt moc těším na třetí díl. A už jsem vám řekla, jak moc zbožňuji ty obálky? :D :)
Na GoodReads hodnoceno 4/5 hvězdiček.

A co jsem dělala, když jsem nečetla? No, tak jsem třeba objevila seriál Perception, u kterého mě čekaly dvě celé série plus pár dílů ze série třetí. Ten seriál sice nepatří mezi úplně nejoriginálnější, ale mě osobně prostě baví všemožné ty kriminálky, nemůžu si pomoct. A na Perception mě nejvíce zaujal hlavní hrdina, který trpí paranoidní schizofrenií a právě jeho halucinace mu pomáhají v řešení případů. Člověk se z toho seriálů dozví celkem dost zajímavé věci i ohledně různých nemocích a poruch související s mozkem a myslí, což je fajn. :)
Také jsem konečně viděla filmové zpracování Divergence. Ten film není špatný, jen se toho přesně jako v knize dlouho nic moc neděje a pak přijde pár akčních scén a je konec. Jenže film má ten problém, že postrádá autorčin styl psaní, díky kterému kniha hezky odsýpala. Také se mi mnohem více líbí knižní Čtyřka než ten filmový. Musím říct, že jsem se u toho dlouho nudila. A kdybych neznala knižní předlohu, nevím, jak moc bych filmu rozuměla.
Pak jsem viděla ještě Captain America: The Winter Soldier, což bylo totálně boží! Hrozně moc se mi to líbilo, pro mě asi zatím nejlepší marvelácký film. Fakt jsem si to užila. A ty potitulkové scény? Už chci zatraceně vidět druhé Avengers! Díky tomu, že jsem Captaina konečně viděla, mohla jsem i v klidu dokoukat Agents of S.H.I.E.L.D. a teď jsem velice zvědavá na druhou sérii.

Myslím, že to bude pro dnešek vše. Pochlubte se, kolik jste toho přečetli vy? Doufám, že víc než já! :D :)

16 komentářů:

  1. Já měla teď taky takovou čtecí krizi, sřídavě je u mě knižní a filmové období:)) Sundej mi měsíc se mi líbí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U mě se střídá spíše knižní a seriálové období, poslední dobou nějak zjišťuji, že na filmy nemám dost trpělivosti, no. :D :) Sundej mi měsíc je moc pěkná knížka. :)

      Vymazat
  2. 7 knížek!! Tak moc jsem pilná byla! :D
    Jo, na Agents of S.H.I.E.L.D. se taky těším, byla jsme fakt ráda, že jsme na toho Kapitána Ameriku šli do kina hnedka, protože bych si ho určitě úspěšně naspoilovala seriálem. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O jednu knihu víc! Gratuluji! :D
      Já na něj do kina chtěla jít, ale skončila jsem v posteli s horečkami, tak jsem nikam nešla. A když to opakovali, tak se mi to zrovna nehodilo. Prostě pech. Ale na Strážce galaxie teď do kina prostě půjdu! :D To já jsem se seriálem hezky počkala, takže jsem si nic nevyspoilerovala. :)

      Vymazat
    2. Já jsem neměla vůbec tušení, že bych si mohla seriálem naspoilovat film. Až když jsem to vidělat, tak mi to došlo. :)

      Vymazat
    3. To já jsem věděla, že další díl Agentů bude přímo navazovat na události z Kapitána Ameriky a spolužáci, kteří film viděli, mi i říkali, že nejdřív musím vidět to a až pak Agenty. :) Takže jsem byla naštěstí upozorněna předem, jinak bych byla dost naštvaná, no. :D :)

      Vymazat
    4. V mém okolí právě nikdo Agenty nesledoval, takže jsem to byla já, kdo o tom informoval mé známé. :))

      Vymazat
    5. Tak to jsi měla vážně štěstí, že jsi ten film viděla! :) A doufám, že ti známí hezky poděkovali! :D :)

      Vymazat
  3. Sundej mi měsíc by som si rada prečítala.:) A SP samozrejme tiež.:D Aj tá urban fantasy séria vyzerá dobre.:) Pád anjelov som ani nedočítala, takže ma tvoje hodnotenie celkom upokojuje.:D Hoci ma mrzí, že ti pokazila chuť do čítania.
    Perception vyzerá zaujímavo.:) A na Agents sa dlhšie chystám.:D Hádam to vyjde.:)
    Ja som nečítala tak veľa ako zvyknem cez prázdniny, prečítala som 9 kníh.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sundej mi měsíc si přečti, podle mě se ti to bude líbit. :) A SP musíš taky! :D Pokud máš ráda sarkastické hrdinky, tak jen do toho. :D Moudré rozhodnutí, nedočítat to, vážně! Jo, mě to dost štve, ale s tím teď už nic neudělám. :)
      Pokud se ti líbí ostatní marvelovské filmy, patrně se ti budou líbit i Agenti. Pokud se nepletu, u vás to i tuším dávají na Markíze nebo na Jojce? Ale co jsem slyšela dabing v ukázce, tak doporučuji angličtinu. :D
      Devět knížek, to je ale hezké skóre! :)

      Vymazat
  4. Teda to mi ani neříkej, Pád andělů jsem si nedávno objednala a také díky všem těm kladným recenzím. Jsem tedy vážně zvědavá, jak kniha zaujme/ nezaujme mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, třeba tě to zaujme a bude se ti to líbit. :) Vždyť sto lidí, sto chutí! Já u některých knih docela vybočuji z řady - ostatní to baví, mě ale ne a naopak, jop. :D :)

      Vymazat
  5. Přečetlas toho dost docela..:) V ringu jsem četla, je to dobréé..:) Ted se chystám na šanci..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla bych radši, kdybych toho přečetla víc, jop. :D :) Šanci už mám také přečtenou a bylo to fajn. :)

      Vymazat
  6. Do tý Charley Davidson se budu muset taky pustit. =D Já popravdě poslední dobou moc nečtu, nějak se nikdy nemůžu zabrat, ani když mě to, co čtu, baví... Docela mě to mrzí, abych se přiznala... =/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že bys měla. :D Jé, to mě moc mrzí i za tebe, i když to chápu, protože se mi to občas taky stane. Většinou mi pak nezbývá nic jiného, než si na chvíli od čtení odpočinout, mrknout na nějaké seriály a počkat až mě to přejde. :)

      Vymazat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.