sobota 2. srpna 2014

Recenze: Druhý hrob nalevo [RV]

Autor: Darynda Jones
Originální název: Second Grave on the Left
Přeložil: Tomáš Bíla
Série: Charley Davidson
Díl: 2.
Počet stran, vazba: 353 stran, hardback
Nakladatelství: Beta, 2014
Hodnocení na GoodReads: 4,30/5 (18 401 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4,5/5 (tahle modrá se mi líbí ještě víc než ta předchozí!)

Něco málo k ději
Pouhý týden si mohla Charley Davidson odpočinout od vyřešení posledního případu, než k ní do bytu v nekřesťanskou hodinu vrazila její nejlepší kamarádka Cookie s tím, že její přítelkyně Mimi potřebuje pomoc. Nakonec se ukáže, že se Mimi pohřešuje a Charley s Cookie nejsou jediné, kdo ji hledá, ovšem ti druzí chtějí její smrt. A jako by toho neměla Charley dost, zjišťuje, že její hříšně krásný Reyes má v plánu nechat zemřít své pozemské tělo a za žádnou cenu nechce Charley prozradit, kde ho najde, aby mu mohla pomoci. Vypadá to, že Charley zas čekají perné chvíle, kdy jen o chloupek unikne smrti.

Autorka a styl psaní
Darynda Jones je americká autorka, která v současné době žije v Novém Mexiku společně se svým manželem a dvěma syny. Už od dětství tíhla ke psaní, ale naplno se mu začala věnovat až o několik let později. Její série o Charley Davidson čítá již šest knih, sedmý díl má vyjít letos na podzim. Série o Charley byla přeložena do několika dalších světových jazyků. V češtině vyšel zatím pouze první a druhý díl, nicméně třetí je v plánu na jaro roku 2015.

Autorčin styl psaní se oproti prvnímu dílu vůbec nemění – opět nám servíruje velkou dávku humoru, díky kterému je radost knihu číst. Převažují spíše kratší věty nad delšími, což je jeden z faktorů, proč je kniha tak čtivá. Na čtivosti jí přidává i vysoký výskyt dialogů. Přímá řeč jde autorce vážně dobře. Palec nahoru dávám i za ty různé nápisy na tričku, které jsou vždy na začátku kapitoly a téměř vždy jde o velice vtipné hlášky. V některých případech by mi vůbec nevadilo něco takového na tričku opravdu mít.

Příběh, průběh děje
Po příběhové stránce jsem s knihou mnohem spokojenější než při prvním dílu. U první knihy mě docela mrzelo, že detektivní zápletka je potlačena spíše do pozadí. Tentokrát má mnohem více prostoru, většina událostí souvisí právě s tím pátráním. Zápletku chválím, protože se mi líbila a byla jsem nucena nad ní přemýšlet. Autorka mě převezla, závěr byl jiný, než jsem čekala. Jediné, co mi trochu vadilo, bylo občas to hádání s Reyesem, podle mě to knihu lehce brzdilo. Ale jinak se po konci velice těším na třetí díl.

Nemyslím si, že by hrozilo, že se budete u knihy nudit. Příběh je zajímavý, Charley je vtipná a samotný děj hezky odsýpá. Mě kniha velmi bavila.

Prostředí
Ohledně prostředí dostáváme jen málo nových informací, i když jsou vlastně poměrně podstatné. Mně se prostě líbí už jen ten nápad se smrtkou, takže mi vůbec nevadí, že autorka svůj svět poodhaluje docela pomalu.

Postavy
Charley se na sto procent zařadila mezi mé oblíbené hrdinky. Mě prostě ten její sarkazmus a smysl pro humor vážně baví. Také umí být pěkně tvrdohlavá a nesnáší, když se o ni někdo přehnaně stará. Mám Charley ráda. Právě kvůli podobnému typu hrdinek mě tolik baví číst urban fantasy.

K Reyesovi je můj vztah nadále neutrální, i když se začínám spíše přiklánět k tomu, že ho budu mít ráda. A která čtenářka by ho ráda neměla? Obzvlášť když je to tak hříšně krásný a nebezpečný fešák, který má srdce na pravém místě.
Postavy celkově zůstávají stejné jako v předchozím díle. Autorka nás snad jen trochu více seznámí s dalšími členy Charleyiny rodiny. Také Cookie má maličko více prostoru. Opět tu vystupuje i Garrett Swopes, avšak co se týče jeho, začínám být zmatená ohledně toho, jakou roli v příběhu vlastně hraje či hrát bude.

Já postavy této knihy beru za povedené, autorka si je napsala dobře.


Pocity, dojmy, hodnocení
Druhý díl mě vůbec nezklamal, je stejně dobrý jako ten první, možná dokonce i o kousek lepší. Rozhodně má zdařilejší detektivní zápletku. Autorka a Charley nepřichází o svůj humor, naopak je kniha snad ještě vtipnější. Postavy se mi líbily stejně jako v první knize. Já jsem celkově velice spokojená a už se opravdu jen těším na třetí díl.
Knihu doporučuji všem, koho baví urban fantasy, tahle série by pro vás mohla být to pravé. Hlavně pokud máte rádi vtipnou hrdinku, tak si rozhodně přijdete na své. Já jsem milovník urban fantasy a tohle mě fakt bavilo, tak snad bude i vás.

Konečné hodnocení:
9/10
Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji nakladatelství Beta.
Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství.
Zdroj obálky: www.goodreads.com
Zdroj obrázků: zde, zde a zde

4 komentáře:

  1. Souhlasím, tuhle sérii jsem si moc oblíbila. Moc pěkně napsané. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, to není fér, tohle mi nedělej. =D Tvojí vinou mám už tak šíleně douhej seznam toho, co si chci přečíst, a ty mi budeš ještě přihazovat? Tak ti teda moc děkuju. A jestli se mi ta série zalíbí, mám dojem, že moje platební karta ti poděkuje ještě víc... =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň? :D Já myslím, že by se ti to líbit mohlo, hlavně díky Charley. A asi i díky Reyesovi, ano. :D Tvou platební kartu už teď upřímně lituju. :D :)

      Vymazat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.