Recenze: Šance [RV]

Série: Real
Díl: 2.
Počet stran, vazba: 336 stran, hardback
Nakladatelství: Baronet, 2014
Hodnocení na GoodReads: 4,31/5 (23 741 hodnotících)
Hodnocení obálky: 4/5 (povedená)

Remington Tate konečně patří Brooke Dumasové a ona patří jemu. Užívají si své vzájemné společnosti, zatím co se Remy připravuje na další sezónu s cílem stát se šampionem. Když si Brooke myslí, že mají tu nejtěžší zkoušku za sebou, zjišťuje, že je těhotná. A k tomu všemu jí stres ze zápasů nedělá dobře, a tudíž hrozí, že by mohla o dítě přijít. Je jí proto nařízen klid na lůžku, což je pro ni velké utrpení, protože s ní Remy nemůže být a musí se připravovat na zápasy. Brooke a Remyho to bude stát hodně sil, aby spolu nastalou situaci nějak překonali.

Katy Evans je rodilá Američanka, v současné době žije v Texasu společně s manželem a dvěma dětmi. Řadí se mezi takzvané self-published autory, kteří vydali své knihy vlastním nákladem a díky tomu, že se mezi čtenáři staly populární, ujalo se jich nějaké nakladatelství. Romány Katy Evans se umístily v žebříčku nejprodávanějších knih podle New York Times a USA Today. Do série Real prozatím patří pět knih.

Čtení tohoto dílu mě bavilo mnohem více než čtení první knihy. Dle mého názoru je tu patrné autorčino zlepšení v jejím stylu psaní, kniha se mi teď četla příjemněji a rychleji. Největší podíl na tom má fakt, že Brooke podstatně méně popisuje Remyho a jeho vzhled, stává se tak méně otravnou vypravěčkou. Pořád si sice myslím, že autorka má ještě co zlepšovat, nicméně věřím, že zlepšit se dokáže.

Než jsem se do knihy pustila, trochu jsem se bála toho, aby to nebylo až příliš podobné první knize. Také jsem se bála toho, že půjde o zbytečné natahování příběhu. Naštěstí můžu prohlásit, že se tak nestalo. Těhotenství Brooke dodává knize úplně jiný nádech, je vidět, že autorka opravdu má o těch dvou ještě co sdělit. Líbilo se mi pozorovat, jak se jejich vztah více rozvíjí. Bylo to milé. Několikrát jsem se přistihla, jak se při čtení přiblble culím a i to nasvědčuje faktu, že se mi to líbilo.

Jen upozorňuji, že v knize je poměrně dost milostných scén, tudíž pokud vám něco podobného vadí, přijde vám to vulgární, knihu nečtěte. Kniha je určena starším čtenářům, takže pozor na to.

Knížka jinak plynule ubíhá. Příliš zásadních zvratů a překvapení se sice nedočkáte, ale ta předvídatelnost mi zas tolik nevadila. Od podobné knihy jsem asi ani nic jiného nečekala.

Opět tu máme prostředí boxerů, které se mi na příběhu líbilo, i když zas tak důležité nebylo. V knize jde především o postavy a jejich vlastní příběh.

Tentokrát jsem měla minimální problém se s postavami sžít a jejich osud mi rozhodně nebyl lhostejný. Celá kniha se opravdu točí hlavně kolem Brooke a Remyho, vedlejší postavy jsou asi kousek víc v pozadí než v předchozím díle. To je trochu škoda, vzhledem k tomu, že jde o postavy sympatické, nicméně pokud se nepletu, autorka má v plánu rozpracovat osudy některých z nich v jejich samostatných knihách, na což jsem velmi zvědavá.
Můj postoj ohledně Remyho se změnil – před tím byl neutrální, v průběhu této knihy jsem si ho však dosti oblíbila. Několikrát mi ho bylo i líto, rozhodně neměl vůbec lehký život. Sice nejsem moc velký fanoušek knih, které převypravují stejný příběh, ale z pohledu jiné postavy, ovšem v tomto případě si knihu z pohledu Remyho přečtu opravdu ráda. Doufám, že mě nezklame.

S postavami jsem celkově neměla žádný velký problém. Těhotná Brooke byla sice šíleně ovlivňována hormony, ale mně to ani nevadilo. Rozhodně mi byla mnohem sympatičtější než Brooke, která neustále vzdychá nad Remym.

Kniha Šance byla určitě lepší než kniha V ringu. Byla čtivější, více jsem se dokázala sžít s postavami, příběh byl také dobrý. Z žánru romance či New Adult se určitě jedná o jednu z lepších knih. Já sama jsem si u knihy hezky odpočinula, čtení mi plynulo rychle a určitě mám v plánu se podívat na další knihy od Katy Evans.
Pokud se vám líbil první díl, bude se vám líbit i tento. Pokud hledáte novou romantickou sérii, do které se pustit, doporučuji vám Real. Z toho, co se na českém trhu nabízí, jde podle mě u jednu z kvalitnějších sérií.

8/10
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
Knihu Šance si můžete objednat na stránkách knihkupectví.