pátek 1. srpna 2014

Srpnové knižní novinky aneb třes se peněženko, třes!

Možná jste si toho všimli, možná ne, ale přestala jsem na blogu psát články do meme On My Wishlist. Nějak mě to přestalo bavit. Nicméně bych si i tak chtěla nějak zaznamenávat nově vydané knihy, které mě zaujaly a které bych si chtěla případně pořídit. Proto jsem se rozhodla, že na blogu zavedu novou rubriku, ve které se budu vždy na začátku nového měsíce věnovat knížkám, které mají ten měsíc vyjít. Každý měsíc vyberu zhruba tak pět knih, o těch vám povím, co mě na nich zaujalo, proč po nich mé srdce touží. Takže nepůjde o klasický přehled toho, co daný měsíc vychází, na to se můžete podívat třeba k Cukrblik nebo k Lili.en.
Tak začneme, co říkáte? :)

Škola dobra a zla - Soman Chainani / CooBoo / vychází 13.8.2014
Info o knize: GoodReads / CooBoo

Rovnou začnu s knihou, na kterou se těším tenhle měsíc asi nejvíce a kterou si budu rozhodně pořizovat. Škola dobra a zla by měla být jedna z dalších knih, která originálním způsobem zpracovává všem známé pohádky. Už jen ten nápad se školou, kde se učíte být pohádkovým klaďasem nebo záporákem je perfektní. A co když to někdo poplete a vy místo na Škole dobra skončíte ve Škole zla? A ven se můžete dostat jen skrze pohádku. Už podle tohohle vím, že to pro mě bude prostě dokonalá kniha. Také nesmím zapomenout na ty ilustrace, které jsou prostě úžasné. :)

Otroci ze Sokora - John Flanagan / Egmont / vychází 15.8.2014
Info o knize: GoodReads / Egmont

Tím, že tahle knížka vyjde už v srpnu, mě nakladatelství Egmont vážně dost překvapilo. Vůbec jsem nečekala, že kniha vyjde tak brzo po originále, který vyšel někdy v květnu. Z tak brzkého vydání mám samozřejmě radost - nemůžu si pomoc, ale knihy od Johna Flanagana mě prostě pořád dost baví, i když někdy začínají být už ohrané. Nicméně tenhle čtvrtý díl ze série Bratrstvo by měl být velice zajímavý, protože se v něm objeví jeden z araluenských hraničářů - pokud se nepletu, má to být Gilan. Na knihu se těším, tak snad mě nezklame. :)

Labyrint: Útěk - James Dashner / YOLI / vychází 28.8.2014
Info o knize: GoodReads / Bux.cz

Tahle knížka byla jednu chvíli na GoodReads hrozně populární, četla ji velká spousta mých přátel a proto mi vstoupila tenkrát do podvědomí. Krátce na to bylo oznámeno české vydání, na které jsem se rozhodla počkat místo čtení v angličtině. A stále jsem na knihu fakt zvědavá, ale... Už začínám být upřímně alergická na filmové obálky. Jasně, chápu, že tu jde o propagaci. Jen by mě dost zajímalo, jak budou vypadat obálky dalších dílů. Pokud se z filmové obálky nevyklube přebal jako u Města z kostí, knihu si pravděpodobně nekoupím, aspoň dokud neuvidím obálku druhého dílu. Jop.

Edit k 3.8.2014 - Tak filmová obálka přece jenom je ten přebal! Juch! Přidávám i obálka, která bude pod přebalem. Teď to vypadá, že si knihu patrně pořídím. :)

Šaty pro nevěstu - Meg Cabot / BB/art / vychází 6.8.2014
Info o knize: GoodReads / BB/art

Série o Heather Wellsové patří mezi mé nejoblíbenější série od Meg Cabot. Opravdu mě baví Heather a její humor, také se mi líbí ty detektivní zápletky. Prostě je to úžasně oddechové čtení. Sice jsem ještě četla předchozí díl v této sérii, ovšem to mi nebrání v tom, se těšit na tento. Nejsem si jistá, jestli je to závěrečný díl, ale určitě je to poslední vydaný díl. Moc netuším, o čem tento díl bude, ale hádám, že půjde o Heatheřinu svatbu, na což jsem velice zvědavá. Zkrátka se na knihu těším a fakt bych si měla konečně sehnat ten čtvrtý díl.

Muzeum prazvláštních věcí - Alice Hoffman / Jota / vychází 20.8.2014
Info o knize: GoodReads / Jota

Vůbec nevím, co od této knihy čekat. Jakože zhola nic. Jasně, četla jsem anotaci, ale díky ní mám o příběhu jen matnou představu, že se to bude odehrávat v New Yorku na začátku dvacátého století a že asi půjde o nějaký romantický příběh. Ale i tak mě něčím kniha zaujala, co mě k ní láká. Možná to je tím, že to vypadá jako něco, co normálně moc nečtu? Nu, kdo ví. Snad se ke knize nějak dostanu a budu si ji moci přečíst. Upřímně doufám, že mě nějak příjemně překvapí.


A na závěr se mrkneme na dva zahraniční tituly, které si získaly mou pozornost:


  

Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins / Dutton / vychází 14.8.2014
Info o knize: GoodReads
Pořád jsem od Stephanie Perkins četla jen Polibek pro Annu, ale i tak se na Islu vážně moc těším. Sice patrně počkám až na český překlad od CooBoo, který hádám vyjde někdy příští rok, avšak někteří z vás by určitě rádi věděli, že tahle knížka už brzo opravdu vyjde! A kdo ví, třeba se nakonec do ní pustím nejdříve v angličtině. :)

A Little Something Different - Sandy Hall / Swoon Reads / vychází 26.8.2014
Info o knize: GoodReads
Úplně nejdřív mě na této knize zaujala ta obálka. Podle mě je totiž vážně, vážně moc povedená! Naprosto z ní dýchá ta romantika. Když jsem si pak přečetla anotaci, usoudila jsem, že ta knížka by ani dějově nemusela dopadnout špatně. Jasně, možná se to zvrtne v nějaký kýč, ale podle mě by nemuselo. Tak uvidíme, jaký mám čuch na knížky. :D :)

Edit k 3.8.2014:
Percy Jackson's Greek Gods - Rick Riordan / Disney Hyperion / vychází 19.8.2014
Info o knize: GoodReads
Já jsem úplně zapomněla, že tahle knížka v srpnu vychází! A hrozně se za to stydím, protože se na ni vážně těším! Miluju řecké mýty, miluju styl psaní Ricka Riordana a zbožňuji Percyho Jacksona. Tahle knížka by měla převypravovat řecké mýty právě z pohledu Percyho a v rámci Riordanových sériích o polobozích. Navíc má ta knížka naprosto krásné ilustrace. Budu muset počkat, než si na ni našetřím, ale pořídit si tuto knihu určitě chci. :)

Co říkáte na můj výběr? Také se těšíte na některou z těchto knih? Nebo vás v srpnu láká něco úplně jiného? :) 

5 komentářů:

  1. Já se tak moc těším na ten Útěk. Chválím samu sebe, že stále držím a poctivě čekám na český překlad, ne jako s Eleanor & Park. Bohužel jsem ale zklamaná obálkou, kterou teď vidím prvně. Stejně jako ty jsem zvědavá na obálku dalšího dílu, když tuhle dávají ihned do filmové, protože to zas určitě nebude k sobě pasovat, achjo. A na Islu se taky hodně těším, přestože jsem četla jen Annu, která se mi ale moc líbila a chtěla bych si jí přečíst znovu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jinak jako rubrika moc dobrý nápad, těším se na tvoje další výběry! :)

      Vymazat
    2. Do Eleanor a Parka se asi brzo pustím, protože jsem na to nějak dostala chuť. :D Jsem zvědavá, jestli budeme mít jako Slováci originální obálku. Pokud ano, možná budu přemýšlet i o koupi českého překladu, uvidím. :)
      Tak ta filmové obálka bude nakonec jen přebal! Z toho mám velkou radost a teď to spíš vypadá, že si knihu pořídím. :)
      Jsem ráda, že se ti rubrika líbí. :)

      Vymazat
  2. Na Bratrstvo se hrozně těším, asi budu muset dát znovu re-reading.. :D jinak na Útěk jsem zvědavá nejen na knížku, ale hlavně na film..těším se, až vyjde Isla i u nás.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na re-reading sice nemám čas, ale na ten nový díl se opravdu těším. :D Já se na film do kina asi nepohrnu, ale určitě si ho pak seženu. :) Na Islu se také těším.

      Vymazat

Za každý nový komentář jsem moc vděčná, vždycky mě potěší a budu jedině ráda, když komentář zanecháte. :)
Pokud použijete profil "Anonymní" prosím, abyste se na konci příspěvku podepsali. Předem děkuji.